ЗВІТ ПРО РОБОТУ У 2019-2020 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

На виконання Закону України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) », листів Міністерства освіти й науки України» від 29.12.2018р. №1/9-790 року «Щодо організації роботи в закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству і булінгу» та від 29.01.2019 р. №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) від 18 грудня 2018 року №2657-VIII», враховуючи актуальність на сьогодні такого явища як булінг, у Котелевській гімназії №1 імені С.А.Ковпака протягом 2019-2020 навчального року було продовжено роботу над удосконаленням системи протидії булінгу в нашому навчальному закладі. У процесі була здійснена внутрішня оцінка наявних ресурсів. Видали наказ про призначення уповноваженої особи, доповнили Статут гімназії, ухвалили механізм ідентифікації та взаємодії учасників освітнього процесу у випадках проявів булінгу.

Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог та соціальний педагог провели заняття з елементами тренінгу з педагогічними працівниками, персоналом школи, представниками батьківського комітету, лідерами учнівського самоврядування, а класні керівники в свою чергу провели заходи щодо протидії булінгу для учнів та батьків. Таким чином ми підвищили обізнаність з протидії булінгу всіх учасників освітнього процесу. Опрацювали наявне методичне забезпечення. Опрацювали механізм звернення у випадках булінгу: створення скриньки довіри, пряме звернення до адміністрації гімназії, класного керівника, «гаряча лінія», звернення до представників органів самоврядування, неформальне спілкування..

Важливу роль в системі протидії булінгу відводили включенню в цей процес лідерів учнівського самоврядування . Учнівське самоврядування у співпраці з соціально-психологічною службою гімназії протягом року :

- створили соціальний відеоролик «Стоп булінг!» та буклети «Ми проти насильства!»; «Толерантність врятує світ»;

- проводили інформаційні лінійки для учнів з протидії булінгу та питань

відповідальністі за булінг у закладі освіти;

- брали участь у проекті «Я маю право: булінг чи ні»;

- були залучені до механізму реагування на випадки порушень учнями правил поведінки чи фактах сварок та образ, що виникали між здобувачами освіти;

- були організаторами акцій-мотиваторів «Котики проти насильства», «Обійми мене».

Ресурси освітнього процесу з протидії булінгу:

- проєкти, що є найбільш актуальними для навчального закладу: «Учнівське самоврядування», «Формування культури сімейного дозвілля на основі українських традицій», «Свята українців: традиції та сучасність», «Спорт для всіх», волонтерський загін «Помагай», волонтерський клуб «Милосердя», військово-патріотичний клуб «Джури;

- заходи які проводять класні керівники, а саме: години спілкування, Коло, вправи-руханки, тренінги, бесіди, участь в тематичних тижнях, колективні справи, участь в акціях, майстер-класи, концерти, спортивні змагання створюють єдиний культурний простір;

- соціально-психологічна служба навчального закладу: проводила інформаційно-профілактичні заходи на правову тематику «Торгівля людьми та експлуатація дітей – будьте уважні!», тренінги «Як захистити себе від насильства»; факультативні заняття в середніх класах «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» та тренінги «Я і колектив»; тренінгові заняття з учнями початкових класів «Вчимося розуміти себе та інших»; діагностику 1-11 класів «Як ти почуваєш себе у школі» .

- Адміністрацією гімназії були організовані наступні заходи для батьків: тренінги на тему«Система протидії насильству та булінгу в закладі

освіти», засідання дискусійного клубу «Комфорт» (батьки-вчителі-учні), батьківський всеобуч «Як попе-редити виникнення булінгу у дитячому середовищі», ділові ігри «Розірване серце», «Передача інформація в дії». Відеолекторії «Бумеранг».

У роботі з протидії насильству були задіяні й ресурси громади: бесіди представників ювенальної поліції з попередження правопорушень, презентація й обговорення документальних відеофільмів відповідної тематики, практична робота – розбір ситуацій з проявів булінгу в дитячих колективах з працівниками Національної поліції України (ювенальна поліція) та працівниками виконавчої служби і бюро правової допомоги. Екскурсії-знайомства з роботою правоохоронних органів.

Гімназія є потужним поширювачем української мови, патріотичного виховання і сприяє ідентичності в соціумі. Саме в школі діти вчаться працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі, критич-но мислити і бути толерантними. Цьому сприяє й робота гуртків, які діють на базі навчального закладу: спортивні (волейбол, баскетбол, туризм, теніс), художньо-естетичні (хорового співу, вокал, хореографічний), військово-спортивний клуб «Джура».

Результати роботи:

- усі учасники освітнього процесу отримали знання: з протидії булінгу, куди звертатися за допомогою у випадках булінгу, хто і як відповідає за булінг; опрацювали: механізм ідентифікації, як діяти у випадку булінгу у закладі освіти, нормативно-правову базу; опанували методику проведення

тренінгів з означеної тематики;

- актуальне питання викликало інтерес у всіх учасників освітнього процесу. Дітям була цікава інформація і корисні знання про механізм дії у випадку булінгу. Батьки із зацікавленням брали участь у тренінгах, ділилися враженнями, пропонували частіше залучати їх до обговорення питання протидії насильству та булінгу у школі;

- усвідомлення важливості питання і розуміння адміністративної відповідальності змінює модель поведінки учасників освітнього процесу. Завдяки розбору ситуацій, відпрацьованих на тренінгах та виховних годинах, діти намагаються ставитися більш толерантно одне до одного, турбуються

про психологічний комфорт у колективі, уникають ситуацій – проявів цькування.

Заяв про факти булінгу (цькування) у гімназії протягом навчального року не поступало.

Кiлькiсть переглядiв: 43

Коментарi